Sauna Infrared

Sauna IR czyli sauna na podczerwień skutecznie i bezpośrednio oddziałowuje na cały organizm. W saunie infrared nie muszą panować tak wysokie temperatury jak w tradycyjnej saunie, wystarczy 30-60°C, by odczuć jej prozdrowotne właściwości. Wynika z tego jeszcze jedna dodatkowa zaleta – mogą z niej korzystać zarówno dzieci (od 6 r.ż.) pod opieką dorosłych, jak i osoby starsze, oczywiście jeśli nie ma wyraźnych przeciwwskazań lekarskich.

Sauna infrared jest doskonałą opcją dla osób, które nie mogą z różnych powodów korzystać z tradycyjnej sauny suchej czy mokrej. W dobrze już znanych saunach wysokotemperaturowych spotkamy się z dużą wilgotnością powietrza. Dla wielu takie warunki z przyczyn zdrowotnych są niepolecane przez lekarzy. Promienie podczerwone przekształcają się w ciepło, które rozgrzewa podskórną tkankę tłuszczową, mięśnie oraz narządy wewnętrzne. Naukowcy dowiedli, że korzystanie z promieni podczerwonych sprzyja w leczeniu różnych dolegliwości i jednostek chorobowych.

Czas trwania zabiegu: 30 minut

Wskazania:

  • nadwaga i otyłość
  • bóle mięśni
  • bóle kręgosłupa
  • bóle głowy
  • bóle stawów, w tym choroba zwyrodnieniowa stawów, reumatoidalne zapalenie stawów
  • rwa kulszowa
  • zaburzenia krążenia obwodowego
  • stany pourazowe narządu ruchu
  • skurcze i napięcie mięśni
  • odleżyny
  • żylaki
  • hemoroidy
  • cukrzyca
  • kontuzje
  • zwichnięcia
  • zaburzenia krążenia
  • nerwobóle
  • stres, zmęczenie
  • napięcia nerwowe, złe samopoczucie, apatia, spadek energii i witalności
  • bóle menstruacyjne
  • menopauza
  • choroby skóry (np. wypryski)
  • skóra po trądziku, łuszczycy, oparzeniach oraz bliznach
  • początkowe stadium infekcji dróg oddechowych, w tym zapalenia zatok
  • porażenie nerwu twarzowego

Efekty:

  • redukcja tkanki tłuszczowej
  • dzięki wysokiej temperaturze organizm zużywa energię na produkcję potu, a wraz z nim wydalany jest tłuszczu, cholesterol, metale ciężkie, kwasy i nagromadzone w ciele toksyny
  • po wniknięciu w głąb naszego ciała (do ok. 3-4 cm) promieni podczerwonych, następuje intensywne pocenie się, które pozwala nam spalić 600-900 kcal na 30 minutowym seansie (tyle co przebiegnięcie dystansu 10 km)
  • skóra staje się gładsza, pozbawiona cellulitu, zdrowa i czysta
  • łagodzi bóle różnego pochodzenia
  • sprzyja regeneracji sił, likwiduje objawy przemęczenia i wyczerpania
  • odpręża i relaksuje
  • łagodzi wzmożone napięcie mięśniowe
  • poprawia metabolizm
  • poprawia krążenie, rozszerza naczynia krwionośne
  • powoduje otwieranie porów skóry

Przeciwwskazania:

  • kobiety w ciąży (lub podejrzewające ciążę) i w trakcie menstruacji
  • choroby nowotworowe
  • niedoczynność nadnerczy
  • hemofilia lub skłonność do krwotoków
  • liszaj rumieniowaty
  • otwarte rany
  • choroby oczu
  • silne oparzenia słoneczne
  • niestabilne nadciśnienie tętnicze
  • zapalne choroby serca
  • osoby po udarach
  • stwardnienie rozsiane
  • epilepsja
  • choroby płuc, nerek lub wątroby
  • świeży, ostry uraz stawu (do 48 godzin od urazu bądź od ustąpienia zaczerwienienia, gorąca lub opuchlizny)
  • osoby do 6 tygodni po operacjach
  • osoby w trakcie infekcji przebiegającej z podwyższoną temperaturą
  • osoby posiadające implanty chirurgiczne, wszczepy silikonowe
  • osoby stosujące maści i kremy lecznicze
  • osoby pod wpływem alkoholu, narkotyków
  • przyjmowanie niektórych leków – wymagana konsultacja z lekarzem lub farmaceutą
  • bezpośrednio po wytężonych ćwiczeniach (odczekać min. 30 minut)

Zalecenia:

  • Co najmniej 1-2 godzinę przed seansem nie jeść. Również nie korzystamy z sauny na czczo.
  • Zabieg najlepiej powtarzać trzy razy w tygodniu. Dla jak najlepszego efektu leczniczego warto skorzystać z kilku sesji w równym odstępie czasu.
  • Na zabieg należy zabrać ze sobą 2 ręczniki – do przykrycia siedzenia i wycierania potu oraz klapki. Można zaopatrzyć się również w szlafrok. Istnieje możliwość wypożyczenia zarówno ręczników, jak i szlafroka w recepcji studia. 
  • Najwygodniejszym strojem dla kobiet będzie strój kąpielowy, natomiast dla mężczyzn kąpielówki.
  • Przed seansem w saunie nie stosujemy żadnych kremów czy balsamów do ciała, zmywamy makijaż, a także zdejmujemy wszelką biżuterię czy okulary. Skóra musi naturalnie oddychać, by umożliwić wydalanie wszelkich zanieczyszczeń na zewnątrz. 
  • Gorący prysznic przed sesją w saunie znacznie zwiększy pocenie się. Należy spróbować zabiegu z i bez prysznica, a następnie postępować wg uznania.
  • Po wizycie w saunie wystarczy dokładnie wytrzeć się ręcznikiem. Dzięki wysokiej temperaturze otwierają się pory, przez które usuwamy zarówno toksyny, jak i metale ciężkie obecne w zwykłej wodzie. Podczas korzystania z prysznica nasza skóra pochłonęłaby je z powrotem. Dlatego też twarz warto przetrzeć jedynie delikatnie wodą lub tonikiem bezalkoholowym. 
  • Zaleca się picie wody przed, podczas i po zakończeniu sesji w saunie. Pozwoli to uzupełnić płyny utracone podczas pocenia się.