Analiza składu ciała

BIA (ang. Body Impedance Analysis), czyli analiza bio-impendancji ciała, polega na przepływie przez ciało prądu, oczywiście o natężeniu bezpiecznym dla człowieka. Istotna jest wiedza na temat przepływu elektryczności – prąd znacznie lepiej przewodzą mięśnie, kości oraz woda niż tkanka tłuszczowa. Wynika to bezpośrednio z faktu, że tkanka tłuszczowa zawiera w sobie mało wody. Stawia ona zatem większy opór i dlatego można ją odróżnić w czasie tego badania. Dobra wiadomość jest taka, że aby wykonać analizę składu ciała, nie musisz wcale udawać się specjalnie do gabinetu dietetyka.

Jakie pomiary otrzymujemy wykonując Analizę Składu Ciała?

  • Tkanka tłuszczowa w % i kg

Przedstawiana na dwa sposoby: procentowa zawartość tkanki tłuszczowej w całkowitej masie ciała oraz masa tkanki tłuszczowej – aktualna masa tkanki tłuszczowej w ciele (kg).

  • Tkanka tłuszczowa trzewna (wisceralna)

Tkanka tłuszczowa trzewna znajduje się głęboko w obszarze brzusznym otaczając i chroniąc wszystkie organy wewnętrzne.

  • Masa mięśniowa

Przewidywana zawartość masy mięśniowej.

  • Całkowita zawartość wody (TBW)

Całkowita zawartość wody – wyrażana w procentach – całkowita zawartość płynów w organizmie.

Przeciętny zdrowy poziom %TBW:

Kobiety: 45 do 60%

Mężczyźni: 50 do 65%

  • Zmineralizowana masa kości

Przewidywana masy minerałów kostnych.

  • Wskaźnik budowy ciała

Ocena poziomu tkanki tłuszczowej i masy mięśniowej jako jeden z dziewięciu typów budowy ciała.

  • Wskaźnik podstawowej przemiany materii (BMR)

Wskaźnik podstawowej przemiany materii (BMR) to minimalny poziom energii, którą potrzebuje ciało, by w spoczynku było ono w stanie funkcjonować prawidłowo, włączając narządy układu oddechowego i krążenia, system nerwowy, wątrobę, nerki i inne narządy. Spalasz kalorie w trakcie snu.

  • Wiek metaboliczny

Porównanie BMR badanej osoby do średnich z poszczególnych grup wiekowych.

  • Analiza segmentowa: masa mięśniowa

Masa mięśniowa z podziałem na segmenty ciała: prawa i lewa ręka, prawa i lewa noga oraz korpus.

  • Analiza segmentowa: tkanka tłuszczowa

Tkanka tłuszczowa z podziałem na segmenty ciała: prawa i lewa ręka, prawa i lewa noga oraz korpus.

  • Body Mass Index (BMI)

Stosunek masy ciała do wzrostu, służy jako generalny wskaźnik zdrowia.

Co musisz wiedzieć?

Twoje ciało składa się w większości z mięśni, tłuszczu i wody. Gdy zwiększasz ilość treningów lub rozpoczynasz dietę, twój skład ciała zacznie się zmieniać, nawet jeżeli twoja masa ciała pozostaje taka sama.

Gdy więcej ćwiczysz, rozwijasz masę mięśniową i zmniejszasz tkankę tłuszczową. Twoja masa ciała może nawet wzrosnąć w pewnym momencie, jako że zwiększasz masę mięśni.

Intensywne diety odchudzające i diet typu „szybkie rozwiązanie” mogą pozwolić na szybkie wyniki, ale strata masy ciała będzie jedynie utratą wody i zdrowej tkanki mięśniowej.

Diety niskokaloryczne mogą zmusić twoje ciało do wejścia w stan wygłodzenia organizmu, odkładając tkankę tłuszczową zamiast ją spalać. Jeżeli będziesz tracić masę ciała, procentowa ilość tkanki tłuszczowej wzrośnie.

Jeśli mierzysz, możesz kontrolować zmiany.

Monitor Składu Ciała Tanita pomoże Ci zrozumieć skutki planu diety i ćwiczeń na Twoje poziomy tkanki tłuszczowej, wody czy masy mięśni. Przez monitorowanie postępów utraty tkanki tłuszczowej i wzrostu masy mięśni – nawet jeżeli Twoja masa ciała pozostaje bez zmian – będziesz w stanie dopasować swój plan i motywować się do kontynuowania go. Jeżeli naprawdę poświęcisz się poważnej zmianie swojego ciała, kluczem do sukcesu jest skupienie się na budowaniu masy mięśniowej, prawidłowe nawodnienie organizmu i utrata tkanki tłuszczowej.

Myśląc ‘Skład Ciała’ nie tylko możesz zmienić swój wygląd, ale również zrozumiesz jak utrzymać zdrową równowagę ciała. Będziesz w stanie pracować nad poprawą innych czynników, które są istotne dla utrzymania zdrowego ciała, jak na przykład podstawowej przemiany materii (BMR), tłuszczu wisceralnego, masy kości, jak i dobrego samopoczucia.

Zapomnij o ostatniej diecie-cud! Używaj Monitorów Składu Ciała Tanita by przejąć kontrolę nad swoim odchudzaniem – tracić masę ciała bezpiecznie, zdrowo i na stałe.

Zalecenia:

  • Do 2 godzin przed zabiegiem nie jeść.
  • Utrzymać stały poziom nawodnienia organizmu.
  • Chcąc osiągnąć najbardziej rzetelne wyniki, istotne jest by wykonywać analizę składu ciała o tej samej porze dnia i w tych samych warunkach.
  • Klienci naszego studia mają zagwarantowaną bezpłatną analizę składu ciała raz w miesiącu.